Uusi toiveita ja haaveita täynnä oleva vuosi koittaa myös Sulkava-lehdessä. Heti tammikuun toisella viikolla loppiaisen jälkeen otamme käyttöön uuden mainosjärjestelmän verkkosivuillamme Sulkavalehti.fi, joten vuosi käynnistyy räväkästi.
Sulkava-lehdessä mainostavat yritykset ja yhteisöt saavat näin enemmän näkyvyyttä ilmoituksilleen, kun niille saa näkyvyyttä paperilehden lisäksi myös netissä. Sulkavalehti.fi-sivusto tavoittaa Google Analytics -ohjelman mukaan noin 3000 eri kävijää viikossa, mikä on mainio lukema lehden 4600 viikkolukijan lisäksi.
Verkkojuttujen yhteydessä on julkaistu mainoksia jo muutamien kuukausien ajan, mutta tammikuusta lähtien saamme mainokset näkymään verkossa entistä monipuolisemmin.
Pieni kahden hengen toimituksemme pyrkii palvelemaan lehden lukijoita ja ilmoittajia ensi vuonna vähintään yhtä hyvin kuin viime vuoden aikana. Toimimme voimavarojemme ja jaksamisemme puitteissa, jotta intoa ja tarmoa riittää ihan koko vuodeksi.
Monipuolisia lukijoita kiinnostavia juttuaiheita kehitämme jatkuvasti, ja opimme lisää siitä, mitä kaikkea elämää ja toimintaa kunnasta löytyykään. Aivan valtavasti on koko ajan aiheita tarjolla, joten meidän vain pitää osata valita kiinnostavat ja tärkeät aiheet käsittelyyn.
Itse tulin lehteen päätoimittajaksi viime vuoden alussa, ja vuosi on hurahtanut hurjan nopeasti. Mukavinta on ollut tutustua niin moniin uusiin ihmisiin Sulkavalla. Lukuisia muistiinpainuvia ja tunteikkaita hetkiä on mahtunut vuoteen.
Tuntuu että ensimmäinen vuosi oli vielä harjoittelua, ja nyt päästään vasta vauhtiin. Kunnan toiminta, asukkaat ja mainostajat ovat tulleet tutuiksi, joten pääsemme aivan uudella tavalla pureutumaan aiheisiin lehdessä ja verkossa.
Ahkera toimittaja Jenna Olin aloitti Sulkava-lehdessä toukokuussa, ja hänkin on päässyt mukavasti lehden vauhdikkaaseen rytmiin kiinni. Yhtään lomaa emme pitäneet viime kesänä, mutta ensi kesänä on aikomus livahtaa lomalle, joten paikka ahkeralle ja osaavalle kesätoimittajalle on avoinna.
pääkirjoitus, Jari Kallio, päätoimittaja