Sulkavalla ilmestyvä Sulkavan Kotiseutulehti Oy:n  julkaisema paikallislehti
  • Etusivu
  • Uutiset
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Sulkava-lehti
    • Ilmoita lehdessä
    • Tilaa lehti
    • Osoitteenmuutos
  • Digilehti
    • Oma tili
    • Osta Digilehti
  • Yhteystiedot
Uutiset

Sulkavan asiointipiste on yksi asiakasvirraltaan Suomen suurimmista asiointipisteistä – nyt Suomen asiointipisteissä kartoitetaan palveluiden tarvetta ja saatavuutta

julkaissut Sulkavalehden Toimitus aiheena 9.9.2020

Sulkavan asiointipisteessä järjestetään syksyn aikana asiakaskysely, jossa kartoitetaan muun muassa sitä, miksi ja millaisissa asioissa ihmiset asiointipisteessä käyvät.

Kyselyn taustalla on valtiovarainministeriön selvityshanke valtionhallinnon toimitilaverkon ja julkisen hallinnon yhteisen asiakaspalveluverkon kehittämisestä 2020-luvulla. Asiakaskyselyllä halutaan varmistaa yhteisen asiakaspalvelun ja asiointipisteiden kehittäminen jatkossakin asiakkaan näkökulma huomioiden.

Valtiovarainministeriö on kutsunut kyselyyn 21 asiakasvirraltaan suurinta asiointipistettä. Palveluneuvoja Ulla Heino on iloinen siitä, että Sulkavan asiointip09iste pääsi mukaan.

– Suomessa on noin 200 asiointipistettä, eli oma asiointipisteemme sijoittuu asiakasmäärältään kärkijoukkoihin, hän toteaa.

Heinon mukaan asiointipisteessä käy päivittäin reilut 20 asiakasta, joista suurin osa hoitaa Kelaan liittyviä asioita. Kelan lisäksi Sulkavan asiointipiste tarjoaa poliisin, työ- ja elinkeinohallinnon, verohallinnon, digi- ja väestötietoviraston sekä oikeusaputoimiston palveluja. Moni hoitaakin asiointipisteessä samalla kertaa useamman asian.

– Siitä onkin tullut kiitosta, että yhdessä paikassa voi hoitaa monta asiaa, Heino toteaa.

 Heino ja hänen työtään jatkava Anne Simonen toivovat, että asiakkaat vastaisivat aktiivisesti kyselyyn, sillä kyselyn kautta saadaan tietopohjaa asiointipisteiden kehittämiselle sekä palveluiden tarpeelle ja saatavuudelle.

– Asiointipiste on valtakunnallisesti tärkeä palvelu, ja nämä lisääntyvät koko ajan, kun valtion toimipisteverkon uudistaminen sulkee todennäköisesti entisestään viranomaisten omia toimistoja tai supistaa niiden aukioloaikoja, Heino kertoo.

Julkaisemme nettisivuillamme lyhyitä pätkiä jutuistamme. Lue juttu kokonaisuudessaan Sulkava-lehden numerosta 37/2020. Tilaa lehti täältä tai osta digiversio!

Avainsanatanne simonen Asiointipiste kela palveluneuvoja Ulla Heino valtiovarainministeriö
Facebook
Edellinen julkaisu

Kaipolan Elotorilla riitti elämää – Sadonkorjuuherkut, käsityöläistuotteet, huutokauppa ja kahvila vetivät paikalle jopa yli 200 kävijää

Seuraava julkaisu

Töllön töitä tehty Alinanniemessä – "Ilkivalta kertoo huonovointisuudesta, ja onhan koronakevätkin varmasti vaikuttanut"

Facebook


Sulkavalla ilmestyvä Sulkavan Kotiseutulehti Oy:n julkaisema paikallislehti.
Y-tunnus 0167229-8

Hae sivuiltamme

Käy tykkäämässä

Uusimmat

  • Kuusen salakaato harmittaa 21.3.2023
  • Vapaus vihdoin edessä 13.3.2023
  • Oona ja Anna valmiina puolustukseen 8.3.2023
  • Työpaikka kuin lottovoitto 2.3.2023
  • Tiittalan kartanossa suuret uudistukset 27.2.2023

Pikalinkit

  • Etusivu
  • Uutiset
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Tilaa lehti
  • Yhteystiedot
  • Digilehti

© Sulkava-lehti • Sulkavan Kotiseutulehti Oy • Y-tunnus 0167229-8

Takaisin ylös