– Paras palaute on se, kun asiakas on tyytyväinen.
Näin toteaa Suur-Savon Osuuspankin Sulkavan konttorin asiakkuuspäällikkö Marjo Pajari. Hän on työnsä kautta saanut olla mukana sulkavalaisten eri elämänvaiheissa, kuten ensi asunnon hankkimisessa, jo 39 vuotta.
– Olen tykännyt asiakaspalvelusta. Asiakkaat ovat tosi kivoja, Marjo kiittelee.
Haastavaa työssä on ollut puolestaan se, että viime aikoina uutta on pitänyt pankkialalla opetella yhä nopeammalla sykkeellä. Pian kehityksen perässä ei ainakaan työn puolesta tarvitse pysytellä – ensi viikolla Marjo sulkee työpaikkansa oven viimeistä kertaa. Eläkepäivät alkavat.
Marjo sai ensi kosketuksensa pankkialaan työpaikkana 15-vuotiaana, jolloin hän pääsi Sulkavan Osuuspankin Lohikosken konttorille kesätöihin.
– Asuimme Lohikoskella, ja pankissa oli tarvetta kesätyöntekijälle. Menin kyselemään, olisiko minulle siellä käyttöä, ja pääsin töihin.
Kesätyöllä oli koko elämänmittaiset seuraukset. Marjo vietti Lohikosken konttorilla kesätöissä kolme kesää ja hakeutui opintoihin kaupalliselle alalle.
– Nuorempana pohdin hoitoalaa, mutta nuo kesät vakuuttivat minulle, että asiakaspalvelu on minun juttuni, Marjo kertoo.
Valmistuttuaan Savonlinnan liiketaloudellisesta instituutista Marjo lähti kolmeksi vuodeksi Ruotsiin töihin Suomi-Ruotsi-seuran toimistoon. Sieltä hän palasi Sulkavalle ja töihin Sulkavan Osuuspankin Lohikosken konttoriin.
– Sieltä se 39-vuotinen ura OP-ryhmässä alkoi.
Lue koko juttu Sulkava-lehden numerosta 13/2020. Tilaa lehti täältä!